Tanggapan Siswa Dan Kepala Sekolah Terhadap Pelaksanaan Pembelajaran Pendidikan Jasmani Olahraga Dan Kesehatan Selama Covid-19 Di SMP Negeri 1 Kutacane Tahun 2020.

Afrizal Afrizal, Panderi Panderi

Abstract


The purpose of the research is to see how far the implementation of sports and health physical education (PJOK) during Covid-19 at SMP Negeri 1 Kutacane in 2020, this type of research uses descriptive methods and qualitative approaches with evaluation research types. The number of subjects was 25 people. The results of the study, even though in the conditions of the Covid-19 pandemic, the learning process at SMP Negeri 1 Kutacane was still carried out, even with the physical sports and health education learning method using online media, the material taught was in accordance with the Learning Process Plan (RPP). The participation of students in PJOK learning was very enthusiastic even in a pandemic condition where the learning process for Physical Education Sports and Health continued using video/power point tutorials. In addition, the process of assessing students in online learning is carried out well


Full Text:

PDF

References


Ambarita, Alben. (2006). Manajemen Pembelajaran. Jakarta: Departemen Pendidikan Nasional Direktorat Jendal Pendidikan Tinggi Direktorat Ketenagaan.

Asra dan Sumiati. (2009). Metode Pembelajaran. Bandung: CV Wacana Prima.

Arikunto, Suharsimi. (2002). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik (Edisi Revisi VI). Jakarta : PT Rineka Cipta.

. (2006). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik (Edisi Revisi VI). Jakarta : PT Rineka Cipta.

Danim, Sudarwan. (2011). Pengantar Pendidikan. Bandung: Alfabeta.

Dalyono, Muhammad (2007). Psikologi Pendidikan. Jakarta: Rineka Cipta.

Daryanto, H. (2005). Evaluasi Pendidikan. Jakarta: Rineka Cipta.

Djamarah, Syaiful Bahri. (2006). Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Rineka Cipta.

Harjanto. (2005). Perencanaan Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta.

Kemendikbud. (2013). Kompetensi Dasar Sekolah Menengah Atas (SMA)/ Madrasah Aliay (MA). Jakarta.

Muhibbin, Syah. (2000). Psikologi Pendidikan Dengan Pendekatan Baru. Bandung: Remaja Rosdakarya.

Mulyasa, E. (2005). Implementasi Kurikulum 2004. Bandung: PT. Remaja Rosda Karya.

. 2010. Menjadi Guru Profesional (Menciptakan Pembelajaran Kreatif dan Menyenangkan). Bandung Rosda. Cetakan kesembilan.

Nawawi, Hadari. (2005). Penelitian Terapan.Yogyakarta: Gajah Mada University Press.

Sagala, Syaiful. (2011). Konsep dan Makna Pembelajaran. Bandung: Alfabeta.

Satori, Djam’an dan Komariah, Aan. (2011). Metode Penelitian Kualitatif. Bandung: Alfabeta.

Siswanto. (2008). Manajemen Pembelajaran Pendidikan Jasmani Olahraga dan Kesehatan Sekolah Menengah Pertama Kota Magelang Tahun 2007/2008. Semarang: Program Pasca Sarjana Program Studi Pendidikan Olahraga Universita Negeri Semarang.

Slame, Ahmat (2011). Pengelolaan Pembelajaran Pendidikan Jasmani Olahraga dan Kesehatan Berdasarkan Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan. Surakarta: Program Pasca Sarjana Magister Manajemen Pendidikan Universita Muhammadiyah Surakarta.

Slameto. (2003). Belajar dan Faktor-faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: Rineka Cipta.

Sudjana, Nana. (2000). Dasar-Dasar Proses Belajar Mengajar. Bandung: PT. Sinar Baru Algensindo.

Sugiharto, dkk. (2007). Psikologi Pendidikan. Yogyakarta : UNY Press.

Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D.

Bandung: Alfabeta.

Suherman, Wawan S. (2004). Kurikulum Berbasis Kompentensi Pendiikan Jamani Teori dan Praktek Pengembangan. Yogyakarta: FIK UNY.

Sukintaka. (2002). Teori Pendidikan Jasmani. Solo: Esa Grafika.

Suryadi. (2009). Manajemen Mutu Berbasis Sekolah: Konsep dan Aplikasi. Bandung: PT Sarana Panca Karya Nusa.

Suryobroto, A Agus. (2005). Persiapan Profesi Guru Penjas. Yogyakarta: FIK UNY.

Suryosubroto. (1990). Tatalaksana Kurikulum. Jakarta: Rineka Cipta.

Susilana, Rudi dan Riyana, Cepi . (2009). Media Pembelajaran. Bandung: CV Wacana Prima

Tilaar H.A.R. (2002). Perubahan sosial dan pendidikan: Pengantar pedagogik transformatif untuk Indonesia. Jakarta: PT Gramedia.

Undang-undang No. 20 Tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional


Refbacks

  • There are currently no refbacks.